517

0

Antreprenor

Adriana Cazac - O femeie de succes cu propria afacere

Vineri, 16 Octombrie 2020

Antreprenoriat

în
Moldova

Frumusețea

în
Moldova

Viitorul

Peste
Prut

De la Miss ASEM 2016 la o femeie de succes cu propria afacere în Republica Moldova. Adriana Cazac este tânăra care a visat, a muncit și a perseverat ca să-și vadă propria afacere pusă pe roate. Astăzi vom afla povestea de succes a unei tinere, care și-a făcut din pasiune un stil de viață. Drumul ei nu a fost ușor, dar merită să fie cunoscut!

- Dacă ți-ai aminti de copilărie, cum era și cine dorea să devină Adriana peste ani?  

Adriana Cazac: Îmi amintesc de copilărie cu o căldură deosebită şi acum pot concluziona că toate visurile au rădăcini anume din copilărie. Am fost un copil energic, pe alocuri foarte... implicat atât fizic, cât și emoțional în diferite activități cu părinții și buneii. Aveam un obicei, să iau pe furiș din buzunar rujul mamei şi să-mi vopsesc buzele într-un roșu aprins de parcă ar fi fost o normă să le am așa. Această pasiune pentru frumos și creativitate, pe care o manifestam încă din copilărie, vorbea de la sine că mă voi regăsi peste timpuri în domeniul frumuseții. 

   

- Cu ce ai asocia perioada de studenție la Academia de Studii Economice a Moldovei?  

Adriana Cazac: Perioada de studenție deseori mi se asociază cu un lan, un lan verde unde ai toată libertatea. Libertatea de a te mișcă în orice direcție dorești, libertatea de a alege ceea ce-ți face plăcere să înveți, libertate în toate începuturile și nu în ultimul rând libertatea de a alege direcția unde vrei să evoluezi.   

- Pasiunea pentru industria beauty se trage încă din acele timpuri, acum ce îți amintești despre începuturi? 

Adriana Cazac: Cum am menționat anterior, pasiunea pentru „frumos” mi se trage din copilărie. Însă, „începuturile” mele s-au construit din visuri, din foarte multe visuri. Le-am luat rând pe rând spre realizare. Munca, este cheia tuturor reușitelor. Dacă muncești mult, rezultatele nu vor fi întârziate.    

- Titlul Miss ASEM 2016- ce a însemnat el pentru tine și ce a urmat după? 

Adriana Cazac: Titlul de Miss ASEM mi-a arătat că mă pot depăși, că pot să fiu o versiune și mai bună a mea. A fost o experiență plină de obstacole și provocări, dar acea ieșire din zona de confort în care mă aflam la acel moment, mi-a demonstrat că pot mult mai multe lucruri să planific și să le reușesc cu Brio!   

- Astăzi, cât de dezvoltat este domeniul frumuseții în Republica Moldova?  

Adriana Cazac: Domeniul beauty este în permanentă dezvoltare, şi încă cu pași rapizi. Această dezvoltare se datorează accesului liber la produsele de calitate pe care le putem procura din orice colț al lumii. Există posibilitatea de a participa la cursuri de perfecționare, în acest domeniu, atât în Republica Moldova, cât și în Ucraina, România, Rusia, este nevoie de efort şi dorință pentru a corespunde celor mai înalte standarte profesionale. După părerea mea, serviciile noastre beauty sunt cu mult mai bune decât în unele țări Europene. Un factor care contribuie la acest fapt este și cererea din partea consumatorului. Atunci când există cerere, există și loc de mai bine, mai mult și mai calitativ!

- Salonul Adrina Lucci a fost un vis spre realizarea eului sau dorința de a avea o maturitate financiară? 

Adriana Cazac: Recunosc, inițial afacerea a luat start de la dorința de a avea o maturitate financiară, acum însă când am acumulat experiență, clienți fideli și am investit în propriul spațiu, am ajuns la etapa privind realizarea eului propriu!    

- Care e povestea de succes a Adriane Cazac, în 3 fraze? 

Adriana Cazac: 1. O tânără studentă care și-a câștigat existența prin muncă cinstită de-a lungul anilor, totodată, reușind să atragă mai mulți clienți în acest domeniu al frumuseții.  2. Riscul... mulți oameni nu vor să-și asume riscuri, însă această tânără, imediat după finalizarea studiilor și-a asumat riscul de a construi propria afacere, de a crea locuri de muncă pentru specialiști la ei acasă și de a fi utilă pentru stat, a contribui la bugetul statului cu taxe și impozite.  3. Acum, ridicându-se pe această scară a succesului, înțelege că prin dedicație și multă muncă se poate de obținut orice!  Nu se poate - nu există.    

- Cu ce se confruntă o tânără business women din Republica Moldova, aici, acasă avem un mediu favorabil pentru a iniția propriile afaceri?  

Adriana Cazac: Din păcate, mediul de la noi de acasă nu este cel mai favorabil pentru o afacere, impozitele și taxele fiind mari te fac ca mult timp să stagnezi. De asemenea, o mare problemă este concurența neloială. Dacă deschidem 999.md o să găsim sute de anunțuri privind prestarea serviciilor beauty la domiciliu. Astfel, cei care prestează aceste servicii la domiciliu nu achită impozite, nu sunt supuse controlului pentru respectarea normelor sanitare, nu poartă răspundere pentru calitate, nu trebuie să investească în imobil, utilaj, studii, etc. Or, viceversa, noi cei care activăm legal suntem supuși controlului permanent, mai ales acum în perioada de COVID. Din acest motiv în Republica Moldova este o creștere și a evaziunii fiscale, totodată, unii antreprenori sunt nevoiți să ia și credite mari pentru a se menține pe piață.     

- Ai 14 angajate, cum și dacă a fost resetată activitatea pe timp de pandemie? 

Adriana Cazac: Atât timp cât a fost anunțată starea de urgentă în țara, am sistat activitatea. Apoi, am revenit în plină forță, însă cu reguli noi, multe restricții și grafic modificat. N-am concediat pe nimeni, uniți ne-am propus să trecem peste această perioadă grea, însă ca să revină lucrurile la normal, o să mai dureze mult timp.    

- Rețele sociale sunt un instrument solid de promovare, în afara Inatagram-ului și Facebook-lui prin care alte metode faci vizibilă activitatea salonului? 

Adriana Cazac: Dacă vorbim de mediul online, la moment, cele mai multe rezultate aduce promovarea pe Instagram, o bună parte dintre clienții care vin pentru prima dată la noi, vin prin intermediul acestei platforme. Alte metode de promovare în mediul online, nu sunt atât de eficiente, ele ne ajută doar să menținem vizibilitatea salonului. Obiectivul nostru primordial nu este în a identifica clienți noi, dar în a menține clienţii şi de a-i „transforma” în clienți permanenți. La moment, cea mai bună publicitate sunt recenziile şi recomandările clienților permanenți.  Astfel, efortul este îndreptat spre satisfacerea clientelor, în urma beneficierii a unui sau a mai multor servicii din cadrul salonului. Acest lucru contribuie și la creșterea numărului de clienți, pentru că clientul mulțumit aduce alți 5 clienți noi.   

- Ce noutăți în materie de frumusețe puneți la dispoziția clientelor și prin ce sunteți unici?  

Adriana Cazac: Procedurile noi care apar pe piața internațională  în domeniul părului cum ar fi scoaterea pigmentului negru din păr, volumul la rădăcină, sau în arta manichiurii, de exemplu mai nou stamping, sunt urmărite de către noi și vânate. În timp record se fac cursurile de perfecționare corespunzătoare, investiții în materiale și într-un final, clientul este acel care se bucură de procedura nouă care o găsește doar la noi.  Acum, vom fi unici pe piața prin faptul că introducem în salon, sortarea gunoiului și transmiterea lui la reciclare. Ținem la mediul care ne înconjoară și totodată dorim să educăm și clientul: Să fim Eco Friendly! 

- Care ar fi mesajul pentru potențialele cliente, dar și pentru eventualele concurente? 

Adriana Cazac: La potențialele cliente aș dori să le spunem să fie cu ochii pe noi, pentru că vor avea multe lucruri noi de aflat și vom fi și-n continuare o adevărată sursă de inspirație.  Pentru concurenți, doar un singur lucru: să fie o concurență sănătoasă și să creăm un mediu unde să putem concura, dar și colabora civilizat!    

Considerați necesară o platformă de promovare editorială pozitivă precum România Mea?

50

voturi

- Tot mai mulți își extind afacerile dincolo de Prut, te-ai gândit să faci o filială și în România?   

Adriana Cazac: Da, din ce în ce mai mult analizăm posibilitățile și care ar fi căile pentru o eventuală extindere și peste Prut. Am analizat câteva zone favorabile pentru desfășurarea acestui tip de afacere. Sperăm că acest scop să fie următorul pas în dezvoltarea afacerii.   

- Dacă ar fi să analizăm sfera beauty din Republica Moldova și România, care ar fi diferențele? 

Adriana Cazac: 1. Sfera beauty din Republica Moldova îmi pare mai receptivă la toate inovațiile din domeniu, ceea ce se datorează în primul rând cerințelor care vin din partea clientelor noastre, care cred că sunt mai sensibile la toate novaţiile din acest domeniu. 2. Specialistele din Republica Moldova sunt mai ușor direcționate spre perfecționare continuă.  3. Datorită faptului că în Republica Moldova peste 85% din saloanele beauty care tind să implementeze toate inovaţiile în domeniu sunt amplasate în Municipiul Chişinău este evident că şi concurenţa în acest domeniu în Republica Moldova este mai mare. 4. Piața din România este mult mai mare şi oferă mai multe posibilități de dezvoltare, fiind şi mai friendly cu mediul de afacere.

- Cum și unde se vede Adriana Cazac peste 5-7 ani? 

Adriana Cazac: Mă văd o femeie împlinită peste 5 ani, cu 2 copii frumoși și sănătoși, un soț iubitor și o afacere care este bine pusă pe picioare la noi acasă, având un potențial de a fi extinsă și peste Prut! 

Tugarev Laura

Jurnalist Senior

Tugarev Laura




Articole preluate